In the extraordinary nature of southwest Sardinia, in Gonnosfanadiga, you will live an ancient experience of the island tradition: the olive harvest. You will collect the olives, followed by experts, in company olive groves surrounded by trees and unspoiled landscapes. You will also be able to deepen the history of this practice, learn curiosities about the olive varieties of the area and the properties of extra virgin olive oil. Great ending with a well-deserved and delicious guided tasting!
A Gonnosfanadiga, Città dell'Olio, dove il nobile extravergine vanta una cultura e una passione secolare, potrai conoscere e partecipare direttamente a una delle eccellenze di Sardegna, frutto di una biodiversità tipica del Monte Linas, la Nera di Gonnos.
La nostra lunga esperienza da olivicoltori e da frantoiani ti guiderà alla scoperta dei tanti piccoli accorgimenti e segreti indispensabili per produrre olio di altissima qualità, imparerai a riconoscere un buon extravergine e capirai quanto una coltura possa diventare simbolo di un territorio e strumento per la difesa e la valorizzazione dello stesso territorio e dell'ambiente